Krajem oktobra 2021. godine svetski mediji preneli su jednu od najvećih vesti iz sveta interneta, a koja je mnoge začudila ili zbunila. Naime, 28. oktobra je održana konferencija na kojoj je Mark Zuckerberg, izvršni direktor i suosnivač kompanije Facebook, saopštio da njegova kompanija menja ime – iz Facebook u Meta.
Kako je saopšteno, planovi kompanije su da kreira novi digitalni svet zvani “Metaverse“, ulaganjem u virtuelnu realnost.

Do sada smo pod terminom “Facebook” podrazumevali dve stvari – ime same kompanije i ime društvene mreže. Međutim, skorašnja promena imena se odnosi samo na ime kompanije, ali ne i na imena servisa koji se nalaze u vlasništvu kompanije. Drugim rečima, kompanija Facebook će se od sada zvati Meta, ali će svi njeni servisi, uključujući društvene mreže Facebook i Instagram, kao i WhatsApp i Messenger platforme za komunikaciju, zadržati svoja opštepoznata imena.
Ovo je detalj koji mnogi mediji nisu preneli ili ga nisu preneli na pravi način, zbog čega su mnogi korisnici ostali zbunjeni, misleći da će popularni “fejs” otići u istoriju, barem što se naziva tiče. Ne, neće – i dalje ćemo “fejzbučiti” i “lajkovati” punom parom.
U vlasništvu kompanije Facebook, odnosno kompanije Meta, nalaze se i drugi veliki i popularni brendovi kao što su Oculus VR, Onavo i Beluga. S obzirom na to da će se Metaverzum bazirati na virtuelnoj realnosti, očekuje se da će upravo Oculus VR biti najvažniji element u daljem razvoju i poslovanju kompanije Meta.

Istorija se ponavlja
Ne tako davne 2015. godine, čelnici tadašnje kompanije Google su doneli odluku da promene ime kompanije. Tako je Google pretvoren u Alphabet. Međutim, servisi tj. usluge koje ova kompanija pruža nisu promenili ime, pa se najpopularniji i najveći svetski mehanizam za pretraživanje internet sadržaja i danas zove Google, a najkorišćeniji servis za elektronsku poštu je ostao Gmail (Google Mail).
Šta vi mislite o ovoj promeni i kakav je vaš stav o virtuelnoj realnosti? Da li smatrate da je ubrzani razvoj virtuelne realnosti znak da je tehnologija i previše integrisana u ljudske živote? Pišite nam u komentarima.
Pročitajte i druge tekstove iz rubrike Slobodno vreme.